مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

درمان تروما استخوانی

هنگامی که فردی متوجه این خواهد شد که یکی از اندام های بدن مانند مفصل لگن یا … دچار مشکل شده است یا در تصادفات و حوادث آسیب های جدی دیده است، قطع به یقین برای او بدنبال یافتن بهترین متخصص ارتوپد و تروماتولوژی هستند. شما با خواندن این مقاله با انواع تروما و آسیب های استخوانی آشنایی بیشتری پیدا کرده و پس از آن برگزیدن بهترین متخصص تروماتولوژی برای شما آسان خواهد شد پس با ما همراه باشید.

تروما چیست؟

در واقع تروما به معنای هر نوع ضربه، آسیب و جراحت توسط منبع خارج از بدن به استخوان‌ها یا اندام های بدن می‌باشد. هنگامی که تروما رخ می‌دهد، جابجایی بیمار بسیار کاری حساس بوده زیرا امکان قطع نخاع و وارد کردن آسیب هایی شدیدتر به فرد وجود دارد و فرد نباید اندام های خود را حرکت دهد.

تروما استخوانی

تروماتولوژی

تروماتولوژی در اصطلاح به معنای ضربه شناسی می‌باشد و تروماتولوژیست یا ضربه شناس برای تشخیص و درمان آسیب های جدی، گاه در اثر تصادفات، حوادث ناگهانی و موارد این چنینی فعالیت می‌کنند. تروماتولوژی از زیر شاخه های تخصص ارتوپدی بوده به این صورت که ارتوپد بیشتر در حیطه درمان های غیر جراحی و غیر تهاجمی فعالیت کرده اما تروماتولوژیست در حوزه آسیب های جدی وارد شده به استخوان و عضو های بدن از روش های جراحی بهره می‌برد.

انواع تروما

ترومای لگن: از مهم ترین انواع تروما می‌باشد زیرا جزو شایعترین علت برای مرگ بیمار ثبت شده است. در این نوع ضربات و آسیب ها کنترل خونریزی بسیار دشوار می‌باشد.
ترومای قفسه سینه: در این دسته از تروما، ممکن است اعضای ناحیه قفسه سینه مانند قلب و شش یا دنده ها و دیگر اعضا دچار آسیب شدید شوند که خونریزی شدیدی را به همراه خواه داشت و بسیار مرگبار است. هنگامی که در یک دعوا و جنجال ضربه چاقویی به این نواحی وارد می‌شود، از همان لحظه خطر جانی فرد را تهدید می‌کند.
ترومای شکم: ضربه ها و آسیب هایی که منجر به خونریزی، تنفس سخت، رنگ پریدگی و سفت شدن شکم و … می‌شوند.
تروما سر: در حقیقت این تروما همان آسیب وارد شده به مغز یا ضربه مغزی می‌باشد که اولین نشانه ای که به همراه دارد، عدم تعادل حرکتی بدن است.
ترومای صورت: تروما در ناحیه صورت اغلب در حوادث ناگوار رانندگی رخ داده که صورت دچار جراحات و آسیب های جدی خواهد شد.
تروما نخاعی: این نوع تروما در اثر آسیب های نخاعی با درد شدیدی همراه است و در پس آن در حرکت و اندام های حسی بدن اختلالاتی بوجود می‌آید. این نوع مشکل بیشتر در تصادفات رانندگی و حوادث ناگهانی مانند افتادن از ارتفاع و …. به چشم می‌خورد.

تروما چگونه تشخیص داده می‌شود؟

معمولا این اختلال جدی با بررسی های بالینی تشخیص داده می‌شوند و توسط تصویر برداری های پزشکی نیز برای بررسی های دقیق‌تر استفاده خواهند کرد.

مواردی که شانس درمان فرد مبتلا به تروما را افزایش می‌دهد:

  • تشخیص درست
  • کنترل خونریزی
  • بررسی شدت آسیب
  • بررسی برقراری تنفس صحیح
  • مراقبت های صحیح
  • انتخاب روش درمانی صحیح
  • برگزیدن بهترین متخصص تروماتولوژی

روش درمان تروما

هنگامی که فردی دچار ترومای استخوانی می‌شود، باید به متخصص ارتوپد و تروماتولوژی مراجعه کند تا معاینات دقیق صورت گیرد. به طور کلی برای درمان تروما از روش جراحی استفاده می‌کنند زیرا میزان آسیب زیاد است.

مواردی که باید به تروماتولوژیست مراجعه کرد چیست؟

  • تومورهای استخوانی و سارکوم ها
  • بیماری های مادرزادی استخوانی
  • دررفتگی استخوانی یا مفاصل
  • درد شدید در ناحیه مفاصل
  • اختلال در ستون مهره
  • بورسیت
  • پارگی رباط و کشیدگی مفاصل
  • شکستگی ها ناشی از آسیب های ناگهانی
  • آسیب های ورزشی به استخوان، مفصل، لگن و …

چرا دکتر مسعود میرکاظمی را انتخاب کنیم؟

دکتر مسعود میرکاظمی متخصص ارتوپد، تروماتولوژی و آسیب های ورزشی، فوق تخصص تومورهای استخوانی و همچنین دارای فلوشیپ جراحی تومور های استخوانی و عضلانی هستند. ایشان پزشکی بسیار صبور و باتجربه هستند که علاوه بر تشخیص به موقع و درست با بیمار همدلی خوبی برقرار خواهند کرد. فرد مراجعه کننده توانسته با اطمینان خاطر به ایشان اعتماد کند تا بهبودی خود را بدست آورد.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر گرفت دسترسی به پزشک معالج است. دکتر مسعود میرکاظمی مشاوره آنلاین داشته و می‌توانید جهت مشاوره به بالای صفحه سایت ایشان مراجعه فرمایید.

سایر تخصص های دکتر مسعود میرکاظمی:

درخواست-مشاوره-با-دکتر-میرکاظمی

متخصص ارتوپدی و تورماتولوژی و آسیب های ورزشی
فلوشیپ جراحی تومورهای استخوانی و عضلانی
عضو انجمن بین الملی حفظ اندام امریکا و اروپا ( ISOLS )
عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران ( IOA )
استاد یار دانشگاه

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *